×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

En

شنبه 28 مهر 1403

تهیه نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج

شهردار سنندج گفت: نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج تهیه می شود.

تهیه نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج

  • 1402/04/22 - 11:56
  • - تعداد بازدید: 579
  • - تعداد بازدیدکننده: 567
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zds
شهردار سنندج

نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج تهیه می شود

شهردار سنندج گفت: نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج تهیه می شود.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی شهردار سنندج اظهار کرد: مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها و اماکن عمومی و استفاده از ظرفیت تابلوهای شهری برای اطلاع‌رسانی حقوق شهروندی افراد کم‌توان و دارای معلولیت از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است.

وی افزود: کارهایی در حوزه مناسب‌سازی شهر انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه غایی فاصله داریم، کارها در حوزه مناسب‌سازی باید به صورت عملیاتی و تخصصی انجام شود و برنامه‌ها و جلسات در حد حرف باقی نماند.

رشیدی با بیان اینکه در همین راستا لیست 8 هزار و 500 نفری از جامعه کم‌توان‌ها را از بهزیستی شهرستان سنندج گرفته‌ایم گفت: به شکل نقشه جی‌.ای‌.سی اطلاعات کاملی از محل زندگی این افراد شامل آدرس، شماره تمام، نوع معلولیت و...را تهیه خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به محدودبودن منابع، نمی‌توانیم کل شهر را که در فرایندی 10ها ساله شهرسازی در آن اتفاق افتاده مناسب‌سازی کنیم از این رو باید با برنامه‌ریزی مناسب به نوعی زمینه سهولت زندگی را برای جامعه معلولین فراهم سازیم.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: با تدوین این نقشه بنا داریم براساس اولویت‌بندی مناسب‌سازی در سطح معابر، اماکن عمومی و غیره در شهر صورت بگیرد.

رشیدی با بیان اینکه اقدامات براساس جمعیت معلولین در هر نقطه از شهر انجام می‌شود، گفت: انجام اقدامات مناسب‌سازی در ابعاد مختلف در نقاطی که بیشترین تمرکز معلولین در آن وجود دارد می‌تواند بهترین و بیشترین بهره‌وری را به ما بدهد.

وی افزود: شهرداری سنندج در کنار توجه به مناسب‌سازی در سطح معابر ایجاد بسترهای لازم برای حضور پررنگ جامعه کم‌توان‌ها را در محیط اجتماعی به عنوان یک اولویت مهم مد نظر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد:20 دستگاه اتوبوس برای معلولین مناسب‌سازی شده و ایجاد 6 ایستگاه مناسب معلولین در مرکز شهر از اقداماتی است که در حال انجام است.

شهردار سنندج اذعان کرد: مناسب‌سازی باید از قالب شعار صرف خارج و به معنای واقعی در سطح شهر اتفاق بیفتد، تک تک مسئولان در این خصوص وظیفه دارند و تحقق اهداف در این حوزه نیاز به عزم همگانی و فرهنگ‌سازی دارد.

  • گروه خبری : خدمات شهری,عمرانی
  • کد خبر : 526
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب